sernik z makiem…

 

 

…właśnie się zastanawiałam co zrobić sernik czy makowiec..i trafiłam na blog Simple Cooking Pleasures ciacho mi się spodobało i zrobiłam. Sernik jest pyszny, delikatny w smaku, rozpływający się w ustach…

 

 

 

 

1,3 kg twarogu śmietankowego
20 dag ugotowanych ziemniaków
6 jaj, żółtka oddzielone od białek
2 łyżki mąki kukurydzianej
ok. 30 dag cukru
1 op. cukru wanilinowego
1 kostka rozpuszczonego masła
skórka otarta z 1 pomarańczy
kandyzowana skórka pomarańczowa
1 mała puszka (40 dag) masy makowej

Żółtka dokładnie ucieramy w mikserze z cukrem i cukrem wanilinowym. Dodajemy ser,rozpuszczone masło i skórki pomarańczowe (kandyzowanej wedle uznania). Gdy wszystko dobrze się połączy, dodajemy dobrze utłuczone ziemniaki. Na koniec dodajemy mąkę.Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, którą delikatnie,łączymy z masą serową.
Tak przygotowaną masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia prostokątnej formy.Na wierzchu rozkładamy kupki masy makowej, i delikatnie wbijamy w ser. Pieczemy przez ok. godzinę w piekarniku rozgrzanym do 180 st.

Ten wpis został opublikowany w Bez kategorii dnia , przez .

O admin

Mam 18 lat i jestem gotowa na rozpoczęcie przyszłej kariery polonistycznej. Spełnieniem moich marzeń w przyszłość będzie otrzymanie pracy jako "recenzenta książek" pozwólcie mi więc na to, żeby odbywałam tutaj "małą" praktykę. Będę pisała o książkach, które spotykam na swojej drodze. w najróżniejszy sposób. Mam nadzieje, że może i wam wpadnie coś pożytecznego z moich polonistycznych rozważań.

4 myśli nt. „sernik z makiem…

  1. lacrima..

    sorry na koncu po wykrzykniku dodaly mi sie literki.. komp mi sie przycial i sie wpisaly gdzie nie trzeba;)
    Pozdrawiam milo..

    Odpowiedz
  2. lacrima..

    alez smakowicie wyglada.. zapamietam sobie ten przepis i kiedys go wyprobuje.. jak i sernik tak i makowiec uwielbiam!ebv

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>